Nu știm câți dintre voi au auzit de rețeaua socială Orkut, care a fost creată în 2004 și cumpărată de Google în 2008, apoi închisă în 2014. Chiar dacă Orkut a încetat să existe, fondatorul său, Orkut Büyükkökten, a creat un fel de follow-up, chiar mai interesant.
Noua rețea socială se numește Hello, iar unghiul său de abordare e puțin diferit. În loc să concureze direct cu gigantul Facebook, îți propune să alegi o persona, în funcție de pasiunile tale. De exemplu, poți să fii clubber, tocilar, fotograf sau călător, în funcție de ceea ce te pasionează. În plus, acest lucru te va ajuta să găsești oameni cu aceleași pasiuni, iar un algoritm se va asigura că sugestiile de prietenie și fluxul de știri afișate sunt în concordanță cu ele, potrivit Engadget.
Hello, în plus, nu se bazează pe statusuri convenționale. Atenția este orientată către imagini și comentarii, iar acțiunile îți sunt răsplătite cu monede virtuale. E greu de stabilit, deocamdată, dacă un astfel de concept va avea succes, dat fiind faptul că ne-am obișnuit atât de tare cu Facebook, pe care deja îl folosim pentru aproape orice.
Chiar dacă Hello nu concurează direct cu jucătorii mari, tot trebuie să convingă utilizatorii să adopte și să se adapteze la o altă rețea socială. Facebook are mai mult de 1,7 miliarde de utilizatori activi și nu putem ști dacă măcar o parte dintre ei sunt dispuși să își îndrepte atenția către Hello. Oricum, scopul nu e să strângă extrem de mulți oameni, ci grupuri dispuse să rămână fidele.